KLANTEN AAN HET WOORD

Communicatie- en verkooptraject voor managers en personeel

Het Kabinet logo“Over de periode waarmee we met Commercium en De Verkoopschool hebben samengewerkt, zijn we bij Het Kabinet zeer tevreden. De persoonlijke aanpak in combinatie met veel kennis zorgde voor een betrouwbare partner, waarmee ons team goed getraind is in het verkopen en leidinggeven.

Hoe langer we bezig waren, hoe hoger de motivatie van onze groepen verkopers werd. Dankzij de methode die niet alleen de theorie bevat maar ook de praktijk, konden ze gelijk aan de slag. De hele opleiding gaf ons inzicht in onze verbeterpunten en de ruimte om hieraan te werken. Dit merkten we gelijk aan de reactie van de klanten, die onze nieuwe aanpak positief oppikten. Ook mede dankzij hun deskundige advies en begeleiding is ons bedrijf een nog groter succes.”

Paul Biemans, directeur Meubelzaak Het Kabinet

Winnaar Woonawards 2012: meest innovatieve woonwarenhuis van Nederland

Ondernemerstraject Succesvol Ondernemen

DIO logo“Ik heb het ondernemerstraject van Commercium via het hoofdkantoor van de DIO Drogisterijen gevolgd. Ik heb dit als zeer positief ervaren en heb hierdoor meer inzicht gekregen in zowel het sturen op cijfers als het personeelsbeleid.

Wat ook leuk is, is dat er met DIO-collega’s werd samengewerkt. Zo kun je ervaringen uitwisselen. Hier heb ik ook leuke contacten aan overgehouden.

Maar omdat ik voor mijzelf graag nog iets verder wilde gaan, heb ik nu ook voor een Business Support-abonnement gekozen. Zo word ik verder geholpen bij het goed leiden van mijn onderneming.”DIO Michelle van Eck

Business Support en Verkoopopleiding

Schoonheidscentrum Appels“De Business Experts van Commercium zijn onze sparringpartners die kijken naar het beleid en welke koers het beste gevaren kan worden. Het fijne is dat je weer eens wordt wakker geschud en dat je niets wordt opgedrongen.
Ons team is getraind in de verkoop en ons management in het leidinggeven. We zijn trots op onze manager die tot Nederlands Verkoopadviseuse van het Jaar is gekozen. Zonder support was dit niet gelukt.”

Alice Appels Schoonheidscentrum Appels

Een verkoopspel voor detaillisten

Proctor & Gamble logo“Om de detaillisten op een originele manier te trainen ontwikkelde Commercium voor Procter en Gamble een verkoopspel. Het doel was productkennis te verbeteren en de verkoop te bevorderen. Alle spelopdrachten stonden in het teken van het verhogen van kennis en plezier in het verkopen. Het wedstrijdelement hield de deelnemers scherp en ook was het spannend om te zien wie er ging er winnen. De deelnemers beoordeelden het verkoopspel met een 9.”

Proctor & Gamble

Business support en Verkoopcoaching

Rene Expertsalon logo

“Professioneel klantencontact en vakmanschap zijn zeer belangrijk voor ons bedrijf.”

“De Business Support van Commercium heeft ons veel gebracht. We hebben gewerkt aan de bedrijfsstructuur waardoor het plannen en organiseren veel beter verloopt. Ook zijn de teamleden getraind in professioneel klantencontact. Betrokkenheid, kundigheid en oprechte interesse hadden een motiverend effect op ons team. Samen met Ria van Tol hebben we intensief gewerkt aan kwaliteit. De persoonlijke aanpak, de commerciële tips en de oprechte aandacht voor alle teamleden heeft gezorgd dat we zowel commercieel als persoonlijk flink gegroeid zijn.”

René Boelhouwer, eigenaar RENÉ Expertsalon, Laren

Trainingen aan filialen

Voor dochterondernemingen van Ahold hebben we filiaalmanagers begeleid en een programma opgezet om de klantgerichtheid van het team te bevorderen. Zo is er een handleiding geschreven en een trainingsprogramma opgezet voor de managers en de teamleden. De managers werden getraind  in Communicatie, leidinggeven, het werken met een team en het voeren van een commercieel beleid in het filiaal.