OVER ONS

De formule

Speciaal voor ondernemers, managers en verkopers die hun kansen en mogelijkheden willen benutten en meer resultaat te behalen. Kun je wel advies, begeleiding of training gebruiken, maar dan wel op jouw manier? Bijvoorbeeld: online thuis, op locatie of samen met je team of groep?

Commercium neemt een unieke positie in door haar diensten specifiek te richten op duurzaam en succesvol ondernemen, leidinggeven en verkopen. De uitdaging is meer winst, een sterk imago, binding met klanten & teamleden en persoonlijke en professionele groei .

De diensten en trainingen zijn zowel offline als online, on demand. Zo sluiten we goed aan bij de markt en de praktijk.

Het verhaal

In 1994 richtte Ria van Tol, Commercium op.

De afgelopen 20 jaar zijn de diensten en producten samen met partners vanuit de praktijk ontwikkeld. Er is daarbij rekening gehouden met de voorkeuren en wensen van ondernemers, managers en verkopers.

 Op jonge leeftijd wist Ria al dat ze ondernemer wilde worden. Het zat al in haar bloed. En haar uitdaging was 19942iets in beweging te brengen en anderen te stimuleren om mee te doen.

De eerste ervaring met ondernemen was haar eigen MKB-onderneming. Hier deed ze veel ervaring op met de bedrijfsvoering, marketing, personeel en verkopen. Na vijf jaar besloot Ria haar onderneming te verkopen en zich verder te gaan ontwikkelen door te gaan studeren en een functie bij Ahold te accepteren.

Ze werkte als commercieel manager en had de taak filialen extra ondersteuning te geven bij het behalen van betere resultaten. Zowel ondernemers, manager en teamleden werden aangemoedigd om meer uit zichzelf te halen en de resultaten te verbeteren.

sfeerWat betekent Commercium?

De Romeinen handelden op een handelsplein dat ze strategisch kozen. Om de handel goed te laten draaien kozen ze voor een omgeving die goed bereikbaar was en waar voldoende potentiële klanten waren. De succesvolle handelaren bezaten kennis en vaardigheden om de klanten te overtuigen en de handel te laten draaien.

Het doel van Commercium is een bijdrage te leveren aan de groei van ondernemers zodat ze net zoals de Romeinse handelaren succesvol kunnen zijn. We hebben we voor de naam Commercium gekozen omdat het handelsplein betekent in het Latijn. De levendige, ongedwongen sfeer waar naast het harde werk ook wordt genoten, kenmerkt Commercium.

 

 

commercium_logo_middelHet logo

De Romeinse zuil staat symbool voor het handelsplein. De cirkel geeft de beweging van bedrijven aan. De rode punt staat voor Commercium die deskundig, flexibel en een bijdrage levert aan het succes van de bedrijven waar ze voor werkt.

Hermes, het symbool

De Griekse god van de dromen, handelsgeest en welsprekendheid is Hermis. Onze uitdaging is om jou te helpen met het verwezenlijken van jouw droom. We stimuleren je handelsgeest en werken aan spreekvaardigheid.

Het team

Wij zijn een team van enthousiaste professionals met een rijke bedrijfservaring. Samen met jou streven we naar meer winst en plezier.

Doelgroepen

Commercium heeft opdrachtgevers van bedrijven in het MKB tot multinationals. We geven hier een overzicht van de soorten bedrijven die we bedienen en wat we voor hen doen, zonder de bedoeling volledig te zijn (dat kan nu eenmaal niet na twintig jaar). Wanneer je eenmaal op onze site gekomen bent, zegt dat iets over je zoekgedrag op internet. Dat betekent dat we je hoogstwaarschijnlijk van dienst kunnen zijn. Klik voor meer informatie over onze doelgroepen.

Kernwaarden

Resultaatgedreven
door een gerichte aanpak met haalbare doelen.

Initiatiefrijk & creatief
door mogelijkheden voor u te zien om het beter te doen.

Expertise
door onze kennis up-to-date te houden.

Integriteit
door een onafhankelijke en integere opstelling.

Klantgericht
door duurzame relaties met onze klanten op te bouwen.

Betrokken & ambitieus
samen met onze klanten zijn we trots op de resultaten.

De aanpak

deaanpakIn alle gevallen beginnen wij met een online intake. Het doel daarbij is om de hulpvraag, de situatie of het probleem duidelijk te krijgen

Vervolgens analyseren we de bedrijfssituatie: kansen, aandachtspunten, mogelijke oplossingen en doelstellingen worden besproken.

Afhankelijk van de uitkomsten van de analyse kiezen we voor het beste vervolgtraject, dat bij jou en jouw situatie past. Commercium hecht waarde aan een flexibele aanpak en dat vind je terug bij onze diensten. Je hebt keuze van advies tot training, afhankelijk van de behoefte en situatie. Flexibiliteit en maatwerk staan hierbij voorop.

Welke dienst u ook kiest, het resultaat telt. Daarom bewaken we het proces door regelmatig te controleren, resultaten te meten en te evalueren.

Unieke aanpak: ACC methode

Commercium heeft de unieke Analyse Coaching & Consultancy-methode ontwikkeld. De ACC-methode is al 15 jaar succesvol en roept enthousiaste reacties op. Je ontdekt waar je persoonlijke kracht ligt, hoe je je eigen mogelijkheden kunt benutten. Je leert winnen zonder strijd. De ACC-methode wordt altijd afgestemd op jouw wensen, jouw persoonlijkheid, ervaring en functie. Commercium haalt het beste in jezelf en/of in je mensen naar boven en ruimt belemmerende factoren uit de weg

Brainclicken by CommerciumAls ondernemer of manager kijk je naar en ervaar je de wereld op je eigen manier. Dat wordt grotendeels bepaald door je temperament. Daarnaast spelen ervaring, je manier van denken en een aantal omgevingsfactoren een belangrijke rol.

Bij Commercium benaderen we zowel je persoon als je bedrijf vanuit dit perspectief. Op persoonlijk vlak onderscheiden we een aantal basistemperamenten, op bedrijfsniveau taak- en mensgerichte indelingen.

Deze benadering noemen we ‘Brainclicken’ en gebruiken we steeds als leidraad en inspiratiebron bij onze diensten. In de 20 jaar dat Commercium bestaat hebben we gemerkt dat dit de meest effectieve, maar ook de meest natuurlijke manier is om jou als ondernemer te helpen.

Door te ‘clicken’ met jou en jouw onderneming dringen we door tot in de kern van de vraag of het probleem. Met als resultaat een deskundig advies en inzicht waarmee je niet alleen winst behaalt in het zakendoen, maar ook in persoonlijke contacten en relaties.

Onze geschiedenis

1994 jaar van oprichting CommerciumCommercium is opgericht vanuit de passie voor ondernemen en verkopen. Klanten helpen bij het vinden van oplossingen om de resultaten te verbeteren: dàt is de uitdaging van de oprichtster van de onderneming. In 1994 besluit Ria van Tol voor zichzelf te beginnen. Na een lange ervaring met grote en middelgrote bedrijven was de tijd rijp voor zelfstandig ondernemerschap. Het eerste bedrijf kondigde zich al snel aan: een verkooporganisatie waarmee een intensieve en zeer lange samenwerking tot stand kwam.

1994-1999Het kantoor aan huis maakt plaats voor een eigen pand. De klantenkring breidt zich uit. Er komen filiaalbedrijven en verkooporganisaties bij. Commercium ontwikkelt eigen programma’s, als uitbreiding van onze normale business activiteiten, eigen modellen en methoden.

1999-2004Er is een nieuw maatschappelijk bewustzijn ontstaan, waardoor de vraag uit de markt verandert. Commercium breidt haar diensten uit en biedt totale begeleiding bij alle onderdelen van het ondernemen. De aanpak krijgt een persoonlijk en individueel karakter, waarbij de ACC-methode wordt geïntroduceerd.

2004-2009Inmiddels is het aantal doelgroepen uitgebreid. Importeurs, individuele ondernemers en brancheorganisaties maken gebruik van de diensten van Commercium. De samenwerking met specialisten wordt intensiever.

2004-2013Commercium heeft altijd veel aandacht geschonken aan de verkoop. Na jaren ervaring in de ondernemersbranche is gebleken dat de verkoop een cruciaal onderdeel is voor zelfstandige ondernemingen. Om dit meer aandacht te geven lanceert Commercium begin 2012 De Verkoopschool.

2014Commercium en De Verkoopschool verhuizen naar Places to Work in Almere. Er komen nieuwe Business Experts bij en er wordt hard gewerkt aan de online business programma’s.