Over ons

Waar staat Commercium voor?

De mogelijkheden van jouw onderneming benutten en het verbeteren van de resultaten is onze missie. Commercium heeft voor een unieke positie gekozen door het aanbod te richten op de zakelijke groei en de persoonlijke ontwikkeling van ondernemers, managers en verkopers. Dat doen we al 25 jaar door middel van Business Support, Managementsupport; Training en Verkoopsupport
en training.

De drie pijlers zijn: Meer winst – effectief leidinggeven – succesvol verkopen zonder te pushen De adviezen, begeleiding en trainingen zijn praktijkgericht en sluiten naadloos op elkaar aan. Of je nu een online programma volgt of een bedrijfsadvies wil, we staan graag voor je klaar. De ACC – aanpak is een combinatie van analyse, coaching en consultancy. Het is een flexibele methode die zijn resultaten de afgelopen jaren heeft bewezen.

Het verhaal

In 1994 is Commercium opgericht door Ria van Tol.

De afgelopen 20 jaar zijn de diensten en producten samen met partners vanuit de praktijk ontwikkeld. Er is daarbij rekening gehouden met de voorkeuren en wensen van ondernemers, managers en verkopers.

19942Op jonge leeftijd wist Ria al dat ze ondernemer wilde worden. Het zat al in haar bloed. En haar uitdaging was iets in beweging te brengen en anderen te stimuleren om mee te doen.

De eerste ervaring met ondernemen was haar eigen MKB-onderneming. Hier deed ze veel ervaring op met de bedrijfsvoering, marketing, personeel en verkopen. Na vijf jaar besloot Ria haar onderneming te verkopen en zich verder te gaan ontwikkelen door te gaan studeren en een functie bij Ahold te accepteren.

Ze werkte als commercieel manager en had de taak filialen extra ondersteuning te geven bij het behalen van betere resultaten. Zowel ondernemers, manager als teamleden werden aangemoedigd om meer uit zichzelf te halen en de resultaten te verbeteren.

Waarom de naam Commercium?

De Romeinen handelden op een handelsplein dat ze strategisch kozen. Om de handel goed te laten draaien kozen ze voor een omgeving die goed bereikbaar was en waar voldoende potentiële klanten waren. De succesvolle handelaren bezaten kennis en vaardigheden om de klanten te overtuigen en de handel te laten draaien.

Het doel van Commercium is een bijdrage te leveren aan de groei van ondernemers, zodat ze net zoals de Romeinse handelaren succesvol kunnen zijn. We hebben voor de naam Commercium gekozen omdat het handelsplein betekent in het Latijn. De levendige, ongedwongen sfeer waar naast het harde werk ook wordt genoten, kenmerkt Commercium.

commercium_logo_middelHet logo

De Romeinse zuil staat symbool voor het handelsplein. De cirkel geeft de beweging van bedrijven aan. De rode punt staat voor Commercium die op deskundige en flexibele wijze een bijdrage levert aan het succes van de bedrijven waar ze voor werkt.

Wie is Hermes, de mascotte van Commercium

Hermes is de Griekse god van de dromen, handelsgeest en welsprekendheid. Onze uitdaging is om jou te helpen met het verwezenlijken van jouw droom. We stimuleren je handelsgeest en werken aan je spreekvaardigheid.

Het team

Het team van Commercium bestaat uit verschillende partners die ieder enthousiaste professionals zijn met een rijke bedrijfservaring. Samen met onze klanten streven we naar meer winst en plezier voor alle partijen.

Doelgroepen

Commercium heeft een verscheidenheid aan opdrachtgevers van bedrijven in het MKB tot multinationals. We geven hier een overzicht van de soorten bedrijven die we bedienen en wat we voor hen doen, zonder de bedoeling volledig te zijn (dat kan nu eenmaal niet na twintig jaar). Wanneer je eenmaal op onze site gekomen bent, zegt dat iets over je zoekgedrag op internet. Dat betekent dat we je hoogstwaarschijnlijk van dienst kunnen zijn. Klik voor meer informatie over onze doelgroepen.

Kernwaarden

Resultaatgedreven
door een gerichte aanpak met haalbare doelen.

Initiatiefrijk & creatief
door mogelijkheden voor u te zien om het beter te doen.

Expertise
door onze kennis up-to-date te houden.

Integriteit
door een onafhankelijke en integere opstelling.

Klantgericht
door duurzame relaties met onze klanten op te bouwen.

Betrokken & ambitieus
samen met onze klanten zijn we trots op de resultaten.

De aanpak van Commercium

deaanpakIn alle gevallen beginnen wij met een online intake. Het doel daarbij is om de hulpvraag, de situatie of het probleem duidelijk te krijgen

Vervolgens analyseren we de bedrijfssituatie: kansen, aandachtspunten, mogelijke oplossingen en doelstellingen worden besproken.

Afhankelijk van de uitkomsten van de analyse kiezen we voor het beste vervolgtraject, dat bij jou en jouw situatie past. Commercium hecht waarde aan een flexibele aanpak en dat vind je terug bij onze diensten. Je hebt keuze van advies tot training, afhankelijk van de behoefte en situatie. Flexibiliteit en maatwerk staan hierbij voorop.

Welke dienst u ook kiest, het resultaat telt. Daarom bewaken we het proces door regelmatig te controleren, resultaten te meten en te evalueren.

Unieke aanpak: ACC methode

Commercium heeft de unieke Analyse Coaching & Consultancy-methode ontwikkeld. De ACC-methode is al 15 jaar succesvol en roept enthousiaste reacties op. Je ontdekt waar je persoonlijke kracht ligt, hoe je je eigen mogelijkheden kunt benutten. Je leert winnen zonder strijd. De ACC-methode wordt altijd afgestemd op jouw wensen, jouw persoonlijkheid, ervaring en functie. Commercium haalt het beste in jezelf en/of in je mensen naar boven en ruimt belemmerende factoren uit de weg.